reklama

Čo je to romantika?

Cestovateľ bol míle ďaleko od jeho planéty a to ešte stále nebol v cieli. Nemal síce mapu ani kompas. Išiel tam, kam ho to ťahalo. V hrudi mal tú najspoľahlivejšiu navigáciu aká bola kedy vyrobená. Nič viac mu nebolo treba. Takto prešiel už tridsať planétok a nespal celú väčnosť. A to všetko kvôli jednému snu...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (9)

Únava ho ničila, potreboval si na chvíľu oddýchnuť a vtedy to uvidel. Pred sebou mal hviezdu. Jasnú, žiarivú a krásnu hviezdu. Vedel, že pod ňou je cieľ.

Podišiel bližšie a pod tým jagavým majákom bola malá, utešená planétka a na nej sedelo dievča. Keď ho zbadala usmiala sa. Podišiel bližšie a či chcel či nechcel, musela sa usmievať aj on.

– Môžem si prisadnúť?

– Samozrejme, – usmiala sa ešte viac a prameň zlatých vlasov si jemne prehodila cez plece.

– Pozerala si sa na hviezdy, kým som prišiel? Je to veľmi romantické.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

– Čo to znamená? – nikdy pred tým také slovo nepočula. Nemala od kiaľ vedieť, čo to znamená.

– Romantické?

– Áno, čo to je?

– Skúsim ti to vysvetliť, – na chvíľu sa zamyslel, nebola to vôbec ľahká úloha. – Založila si si niekedy oheň? Nemyslím, keď ti bola zima ale len tak.

– Áno, pravdaže, – odvetila, ako by to bola tá najsamozrejmejšia vec pod Slnkom.

– A prečo si to urobila? – pokračoval.

– Keď som sa doň pozrela, cítila som, akoby som už nikdy nemala byť sama. Napĺňal ma. Cítila som ho niekde vnútri, – položila si ruku na hruď.

Cestovateľ natiahol ruku a dotkol sa tej jej. Potom ju jemne posunul troška doľava a šepol:

SkryťVypnúť reklamu
reklama

– Tu?

– Áno, – tiež šepkala a hľadela mu do očí. Po chvíli prerušila ticho. – A to je tá romantika? Oheň vnútri ?

– Vieš, nejde len o oheň, romantika sa dá prejaviť rôzne.

– Ako ešte? – vyzvedala a bolo vidieť, že ju to veľmi zaujíma.

– Keby ti donesiem kvety alebo..., – na chvíľu sa zamyslel, – alebo ti zaspievam.

– Zaspievaj mi, – prosíkala.

– Dobre teda, – troška sa začervenal ale spustil. Bola to príjemná, melodická pieseň. Občas mal hlas nežný a sladký, inokedy mužne chrapľavý. Spieval o jej vlasoch a prstami po nich prešiel. Spieval o jej očiach a uprene do nich hľadel. Spieval o perách. O jej pekných perách o ktorých sníval tak dlho. Tak strašne dlho... Pieseň pomaly doznievala a dievača sa len usmievalo a jemne sa pohrávalo s vlasmi. Dospieval.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Vtom sa jej pozrel do očí opäť a spýtal sa:

– Tak? Pochopila si?

– Myslím, myslím, že áno. Romantika je to pričom sa cítim výnimočne však?

– Tak nejako. Keď si schopná urobiť pre toho druhého čokoľvek aby sa cítil rovnako ako ty, odmlčal sa a zahľadel sa na oblohu. – Pretože vďaka tomu sa ty cítiš tak ako sa cítiš.

– Ako si ma našiel? – spýtala sa po chvíli.

– Bude to znieť hlúpo, – sklopil zrak.

– Chcem to počuť.

– Sníval sa mi o tebe sen. Prisnilo sa mi, že tam niekde v diaľke, sedíš sama a čakáš a tak som sa dal na cestu. Trvalo mi to dlho, ja viem, ale stálo to za to, – pozeral na ňu a čakal na jej reakciu.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

– To je veľmi, veľmi romantické, – usmiala sa a on tiež.

Jemne sa dotkol jej úsmevu a nahol sa k nej bližšie:

– Učíš sa rýchlo, – povedal to tak tichúčko, že to nemohol počuť nikto, len ona.

– Mám dobrého učiteľa, – šepla a tiež sa naklonila bližšie. Nebránilo im nič v tom aby sa začali bozkávať. Bozkávali sa snáď celú večnosť. Intenzívne a nežne...

Od vtedy boli stále spolu. Pozerali sa spolu na oheň. Inokedy ležali pod prikrývkou hviezd. Užívali si jasné rána aj ligotavé noci. A hlavne romantiku...

Zuzana Tesková

Zuzana Tesková

Bloger 
  • Počet článkov:  13
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Chcete vedieť kto som, prečítajte si moju prácu. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu