reklama

Strach

Čo je to vlastne strach? Je to nejaká prirodzená obrana zakódovaná v každom v nás? Snaží sa nás hádam ochrániť pred zlými vecami? Alebo ide len o určitú zátarasu ktorá nám bráni zažiť nové veci?

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

Keď som bola malá, asi tak štyri alebo päťročná, nemohla som zaspať bez toho, aby som sa uistila, že pod posteľou nič nie je. Žiadne strašidlo, či obluda. Noha, ani ruka mi nemohla prevísať z postele. Neskôr som si uvedomila, že jediné, čo sa skrýva pod mojou posteľou je strach. Nič viac, nič menej...

Je to balík a v ňom nič. Obyčajné nič, ktoré nikde nezačína, nikde nekončí. A predsa spôsobuje veľa trápenia.

Problémom je, že nikto neverí, že o nič nejde. Nechcú sa tomu postaviť. Nechcú tomu čeliť. Pritom stačí urobiť jedno – otvoriť balík. Tak málo a pritom tak veľa. Ak tak predsa len urobia, zistia, že je prázdny. Úplne prázdny. Niet sa čoho báť.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ďalším problémom toho balíka je to, že čím viac ho prekladáte z miesta na miesto zatvorený, tým viac pribúda baliaceho papiera, stužiek, lepiacej pásky a všeličoho možného, čo sťažuje jeho otvorenie.

Ak sa tomu chcete naozaj postaviť, treba položiť balík pred seba, chytiť ho do rúk a začať trhať tak rýchlo, ako to len ide. Neváhať, nezdržovať, nenaťahovať to. Len trhať.

Až vtedy zistíte, že pod posteľou nie je žiadne strašidlo. Uvedomíte si, že izba za tmy neskrýva nič viac, než tá za svetla. Že ten pavúk, je oveľa menší než my, ľudia a že sa nás bojí oveľa viac než my jeho. Tiež, že z tej obrovskej výšky sa dá pozerať aj inam, než len dole. Keď na to prídeme, zbadáme nádhernú scenériu krajiny. Tú, ktorú sme nikdy pred tým nemohli vidieť, lebo sme sa báli. Otvorilo nám to novú možnosť. Ako by sme sa pozerali očami niekoho iného. Nehovoriac o tom hrejivom šťastí z toho, že sme to dokázali.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Nechcem týmto povedať, že každá fóbia sa dá vyliečiť ľahko. Sú prípady, v ktorých nám musia pomôcť odborníci. No je aj veľa takých, v ktorých si vystačíme so svojou pevnou vôľou a teraz aj vedomosťou, že balík je prázdny. Ja som rozhodnutá postaviť sa svojmu strachu (a tým teraz nemyslím strašidlá :o) ). A čo vy? Pridáte sa? :)

Zuzana Tesková

Zuzana Tesková

Bloger 
  • Počet článkov:  13
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Chcete vedieť kto som, prečítajte si moju prácu. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

73 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu